Οδυσσειακή Σκέψη


Ο Οδυσσέας!
Ο πολυμήχανος νους των Ελλήνων!
Η πολύπλευρη σκέψη τους, ορθή και πλάγια
κάθετη και οριζόντια!

Ο Όμηρος τον φωτίζει οριζόντια και πλάγια στην Ιλιάδα
και τον ανυψώνει κάθετα και ορθά στην Οδύσσεια που του αφιερώνει.
Ο πολύπλοκος χαρακτήρας του Οδυσσέα, η ιδιαίτερη προσωπικότητα του και το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του εκφράζουν απόλυτα τον Ελληνικό νου και το Ελληνικό Πνεύμα πρωτογενώς και πρωταρχικώς.
και μόνο έτσι και από αυτό μπορεί να κατανοηθεί
Η ιουδαικοχριστιανική αντίληψη που έχει εμποτίσει και έχει αμαυρώσει
τα σώματα των Ελλήνων και έχει θολώσει τον νου τους με την πλύση εγκεφάλου που έχουν δεχτεί και την συνεχή επανάληψη των τροπαρίων
δεν μπορεί να εξηγήσει τον τρόπο σκέψης του, της δράσης του, της μη δράσης του και της ιδιοσυγκρασίας του.
Ο Οδυσσέας είναι πρακτικός τύπος, της άμεσης εφαρμογής,
της εμπειρίας, λατρεύει τις αυτοσχεδιαστικές « πατέντες»
παραμένοντας ένα άπιαστος μποέμ κυνηγός.
Δεν διακατέχεται από ηρωικά σύνδρομα και ηγεμονικές θέσεις
και ουδεμία σχέση έχει με την λογική του “αμνού και του προβάτου”.
Στον πόλεμο της Τροίας έπρεπε να «τον πείσουν» να μεταβεί.
Έφερε τις αντιρρήσεις του, ενώ ήταν ο ίδιος που είχε δεσμεύσει του Αχαιούς με τον όρκο στο γάμο της ωραίας Ελένης.
Ο Αγαμέμνων και ο Αχιλλέας πρωταγωνιστούσαν στην Ιλιάδα και αυτός σκεφτόταν.
Και στο τέλος αυτός…. «έκανε την δουλειά»
γιατί σκέφτηκε το πώς και τι μπορεί να γίνει.
Μαζί του σίγουρα δεν μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο γιατί δεν ξέρεις τι σκαρφίζεται, τι σκαρώνει, τι μηχανεύεται.
Έχει όμως ένα κώδικα τιμής και ηθικής μέσα στον οποίο αυτό,
και αυτοί που αγαπά μπορούν να αισθάνονται απόλυτα ασφαλείς
γιατί θα κάνει τα πάντα για αυτούς με αφοσίωση.
Ο Οδυσσέας όταν φθάνει στην Ιθάκη δεν απευθύνεται στον λαό της Ιθάκης που είναι αδιάφορος για το τι συμβαίνει στο νησί.
Οι μαύρες τρύπες στο σώματα του λαού, η ενεργειακή αφαίμαξη και η
χειραγώγηση από τους μνηστήρες δεν του επιτρέπει να κατανοήσουν, τόσο τον ίδιο,
όσο και την δεινή θέση στην οποία βρίσκονται.
Παραμένει απρόσιτος και απόμακρος για αυτόν.
Στην τελευταία συνέλευση που τους κάλεσε ο Τηλέμαχος πήραν το σχεδόν μέρος των μνηστήρων άβουλοι και αμέτοχοι και συγκαταβατικοί.
Ο Οδυσσέας απευθύνεται σε ισότιμους πολεμιστές
τον Τηλέμαχο, την Πηνελόπη, τον Εύμαιο, την Ευρύκλεια, τον Φιλίτοιο και με αυτούς συνεργάζεται που διαθέτουν την ενέργεια την γνώση και το τονάλ του πολεμιστή.
Ο Μενέλαος και ο Νέστορας είναι πιο κοντά να μιλήσουν στο λαό και η Αθηνά στέλνει τον Τηλέμαχο σε αυτούς να τον καθοδηγήσουν και να τον προετοιμάσουν για την συνάντηση με τον Οδυσσέα
….επιστρέφοντας ταυτόχρονα και οι δυο.
Ο Οδυσσέας είναι δισέγγονος του Ερμή και ο Ερμής είναι πάντα παρών σε όλη την πορεία του.
Έχει όμως και το Τόξο του Απόλλωνα, αλλά δεν θα το πάρει μαζί του.
Η Πηνελόπη το φυλάει στη κάμαρη των θησαυρών περιμένοντας τον να γυρίσει.

4. Στην σπηλιά του Κύκλωπα

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s