1. Διαυγείς Θάλασσες


SAMSUNG DIGITAL CAMERA

ω Οδυσσείας

εἰ μὴ Ἀθηναίη, κούρη Διὸς αἰγιόχοιο,
ἤϋσεν φωνῇ, κατὰ δ’ ἔσχεθε λαὸν ἅπαντα·        530

Αν θα μπορούσα τον κόσμο  θα άλλαζα

 αιγίοχος   θα έσεια την θάλασσα υπό την αιγίδα των Ομηρικών Επών και των μεγάλων Ποιητών σε όλα της τα χρώματα, μπλε βαθύ του ουρανού και  το  γαλάζιο της Ιουλίτας  του Οδυσσέα Ελύτη του ρομαντικού με λίγο χρυσαφί του ηλιακού αστεριού.

Ξεκίνησαν  «οι  σταυροφόροι» πάλι να γράφουν άρθρα για την Πηνελόπη που θυμήθηκαν  ξαφνικά   ύστερα  από καίρια  ομηρικά βέλη που δέχθηκαν σε σημεία του λαιμού  αντινοϊκά.

Ας  είναι!  Καλύτερα έτσι . Από το να γράφουν άλλες  άσκοπες  αδολεσχίες  φλυαρίες  άνευ νοήματος  και ουσίας , παπαγαλίες δελφικών ρητών  και να ανεβοκατεβάζουν φωτογραφίες  μεγάλης φιλαυτίας και πόζες  απύθμενης ανισορροπίας  του «εγώ» καλύτερα έτσι. Τουλάχιστον ασχολούνται  στο ΦΒ και εν γένει  στο διαδίκτυο με κάτι  πιο ουσιαστικό και  σαφώς με το θέμα το ομηρικό.

Ανάμεσα  στα πολλά  like και στις λίγες ζωέςπου διάγουν  ασκόπως εδώ και εκεί, κάποια  στιγμή ελπίζω να καταλάβουν και την διαφορά του «ως» που είναι ακριβολογία και του «σαν»  που είναι μεταφορά. Ο Όμηρος μεγάλος ευφάνταστος σουρεαλιστής πάνω κάτω πέρα και μέσα στην πραγματικότητα νιώθει  «σαν στο σπίτι»  αλλά γνωρίζει πως δεν είναι το σπίτι του το πραγματικό το ΦΒ για  να μείνει εκεί φυλακισμένος σαν καναρίνι πουλί σε κλουβί. Όσοι βεβαίως   δεν ξεμείνουν  στις Σειρήνες  μελετώντας επισταμένως  και εμβριθώς το θέμα και δεν καταλήξουν τον Οδυσσέα  «επιγραφή» σε ψησταριά μαζί με τα  μπαλάκια του  τένις στο  μεγάλο  έργο τους .Η  Βουγιουκλάκη  θα συνεχίσει να χορεύει  το γκάλι γκάλι μαζί με την Ναυσικά  για να μη μελαγχολεί στην    περιρρέουσα  σοβαροφάνεια την  καταθλιπτική. Τα κοχύλια της Αιγηίδος και του Ιονίου δίνουν ρεσιτάλ   ομηρικής αυδής  μιας μαγικής ομηρικής αυλής εξοργισμένα πολύ με μια  προδοτική προσβολή.

Στέκομαι  σήμερα  εδώ ανάμεσα στο χθες και στο αύριο και ίσως στο πουθενά και αναρωτιέμαι το αιώνιο  αγωνιώδες  πυριφλέγες ερώτημα των ορεσίβιων συνειδήσεων  υπαρξιακής  αναζήτησης :

Γιατί  να υπάρχουν τα όντα και όχι το τίποτα. Γιατί;

Στέκομαι στο παράθυρο ατενίζοντας  μια θάλασσα πλατιά και αναρωτιέμαι

για την τραγικότητα και το μεγαλείο της ανθρώπινης ύπαρξης σαν νέος  σεξπηρικός πρωταγωνιστής

Να ζει κανείς ή να μη ζει;

Αναζητώντας τα άλογα μου  στο σάπιο  βασίλειο της  ανοησίας ,καταλήγω σε μια παράσταση που θα συλλάβει την ένοχη  συνείδηση του βασιλιά όχι σαν  σεξπηρικός ήρωας αλλά σαν ομηρικός   πρίγκιπας  τηλεμαχικός από τα πτερόεντα έπη  τα  ευφάνταστα  φτερωτά.

Σαν  σήμερα….. περίπου πριν από 6 χρόνια η κάθοδος των Ομηρικών Επών στην  μπλογκόσφαιρα σε σύγχρονη ερμηνεία και σύνδεση γεγονότων ονομάτων   διαχρονικά.

Πέρα από τον φόβο την δύναμη την διαύγεια  ως εχθρούς της γνώσης υπάρχει η τελική αναμέτρηση   με το άπειρο  που μας περιμένει  άπειρα ή έμπειρα  όντα   του πυρός  και η φλόγα, το πνεύμα,  που μας  παρακολουθεί σιωπηλός  μάρτυρας και των γεγονότων σε ιστορική  αναδρομική  καταγραφή.

Ας του γνέψουμε λοιπόν να δούμε τι έχει, μαζί με τις κόρες της Μνημοσύνης , τις Μούσες που θα επικαλεστώ, να μας αφηγηθεί.

Σαν  σήμερα

Από τις αναμνήσεις μιας μπλόγγερ

Ροκ   Διαδικτυακή Οδύσσεια

Φεβρουάριος 2008

Διότι όπως λέει και ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ συγγραφέας στην ομώνυμη πρόσφατη ταινία για τον ΣεξΠύρ
ο κάθε γράφων δημιουργός έχει άποψη και θέση πολιτική κοινωνική ανθρωπιστική …διαφορετικά θα έφτιαχνε παπούτσια.

συνεχίζεται….

Advertisements

4 thoughts on “1. Διαυγείς Θάλασσες

  1. Ο Ρόλαντ Έμεριχ, δημιουργός ορισμένων από τις πλέον επιτυχημένες ταινίες καταστροφής της τελευταίας 15ετίας («2012», «Mέρα Ανεξαρτησίας», «Godzilla»), πραγματοποιεί μια απρόσμενη στροφή στην καριέρα του, παρουσιάζοντας ένα συναρπαστικό, μεγαλόπνοο πολιτικό θρίλερ εποχής, με ένα εξαιρετικό βρετανικό cast στις τάξεις του. Πηγή έμπνευσης, ένα φλέγον ζήτημα που αιώνες τώρα ταλανίζει την παγκόσμια διανόηση: ποιος ήταν στην πραγματικότητα ο συγγραφέας των έργων του Shakespeare;
    Βρισκόμαστε στην Αγγλία της Ελισαβετιανής περιόδου, σε μια εποχή όπου οι πολιτικές ίντριγκες, οι ερωτικές ατασθαλίες και οι κάθε είδους δολοπλοκίες αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητας της Βασιλικής Αυλής. Όταν ο πολυγραφότατος συγγραφέας και διανοούμενος Edward De Vere, Κόμης της Οξφόρδης, χάνει την εύνοια της Βασίλισσας Ελισάβετ εξαιτίας ενός ατυχούς περιστατικού, αποφασίζει να υποκινήσει εξέγερση εναντίον της. Όμως, στην προσπάθειά του να κινηθεί παρασκηνιακά, θα εξασφαλίσει τις υπηρεσίες κάποιου William Shakespeare…

  2. Για ΝΟΗΜΟΝΕΣ αναγνώστες μπλόγγερ και σχολιαστές μόνο…

    Αν συναντήσετε τις φράσεις πλέον «κλισέ»
    των ανωτέρω κειμένων σε πρόσφατη αρθρογραφία στο διαδίκτυο.
    «για αυτήν όλοι ίδιοι είναι
    ο δρόμος για την εξουσία
    Το υφαντό της Πηνελόπης
    Πηνελόπη υφάντρα κλπ κλπ κλπ »

    αναζητώντας την ΠΗΝΕΛΟΠΗ
    να ξέρετε ότι είναι εδώ:
    Είναι η Πηνελόπη,
    η Αθάνατη Ελληνική ψυχή, το πνεύμα του, που περιμένει πιστή, υπομονετική, ανέγγιχτη, σιωπηλά ενεργητική την επιστροφή του Ανθρώπου και
    το ταίρι της και γνωρίζει πολλά και ποτέ δεν έφυγε από την πατρίδα που γεννήθηκε.
    2. Οι Έλληνες
    http://elzin.wordpress.com/2009/08/11/2-%CE%BF%CE%B9-%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82/

  3. Ο χαφιές και το γκόλουμ που τα ίχνη των Ομηρικών Επών ακολουθεί
    ΑΝΤΙΝΟΟΣ ο μικρός αντί ευφυώς να συνεργαστει
    είναι εδώ
    στο διαχρονικό τραγουδάκι της παράγκας σε ρυθμό ροκ μπαρόκ αναγεννησιακό

    Όπου κοιτάζω να κοιτάζεις
    όλη η Ελλάδα ατέλειωτη παράγκα
    παράγκα, παράγκα, παράγκα του χειμώνα
    κι εσύ μιλάς σαν πτώμα

    Ο λαός,ο λαός στα πεζοδρόμια
    κουλούρια ζητάει και λαχεία
    κοπάδια, κοπάδια, κοπάδια στα υπουργεία
    αιτήσεις για τη Γερμανία

    Κυράδες,φιλάνθρωποι παπάδες
    εργολαβίες,ψαλμωδίες και καντάδες
    Η Ευανθούλα κλαίει πριν να κοιμηθεί
    την παρθενιά της βγάζει στο σφυρί

    Στα γήπεδα και στο ΦΒ η Ελλάδα αναστενάζει
    στα καφενεία μπιλιάρδο,καλαμπούρι και χαρτί
    Στέκει στο περίπτερο διαβάζει
    φυλλάδες με ενάμισυ ευρώ

    Όχι, όχι αυτό δεν είναι τραγούδι
    Είναι η τρύπια στέγη μιας παράγκας
    Είναι η γόπα που μάζεψε ένας μάγκας
    Κι ο χαφιές που μας ακολουθεί…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s