9. Ιστορίες Κουνελιών


Μάτριχ 01 Ο Μορφέας Ο.Ε

…..σε ό,τι χρώμα θέλετε

Από εδώ έως την Αιωνιότητα

Ο αιών ο εικοστός θα τελείωνε  με μία καινοφανή ταινία τριλογία  για τα κινηματογραφικά   δεδομένα που συζητήθηκε  πολύ  από το κοινό και τους κριτικούς με διάφορες συνωμοσιολογικές  θεωρίες να βρίθουν σε υπερβολές, το ΜΑΤΡΙΞ. Κρατάω τις απαραίτητες αποστάσεις από καλπάζουσα  κινδυνολογία ουφολογία  προς χάρη της νηφαλιότητας της γνώσης  και ερεύνησα το θέμα στοχαζόμενη στην φιλοσοφική κυρίως  βάση και ερμηνεία του. Ομολογώ πως εντυπωσιάστηκα. Έχω δει πολλές και καλές ταινίες και πάντα απολαμβάνω το πνεύμα του σκηνοθέτη ιδίως όταν είναι σπινθηροβόλο.  Το ΜΑΤΡΙΧ  ήταν μια ξεχωριστή περίπτωση  και θα έβρισκε   αρκετούς μιμητές αλλά  ήταν δύσκολος ο συναγωνισμός με το πρωτότυπο. Επειδή είχα αρχίσει να μελετώ επισταμένως  τα Ομηρικά Έπη  και τα είχα τοποθετήσει στο κέντρο ενός εξερευνητικού κύκλου γνώσης προσπάθησα να βρω την αντίστοιχη αλληγορία  στην σύνδεση και την ερμηνεία των δύο  πηγών αλλά στάθηκε αδύνατο.  Αμεσα δεν υπήρχε. Μία χαλαρή αναφορά στο πρόσωπο του Τηλέμαχου με τον Νίο λόγω της νεότητος  , η  τύφλωση του  και η άμεση όραση των ενεργειακών πεδίων που ρέουν στο σύμπαν  χωρίς προγράμματα μετάφρασης θυμίζει τον  τυφλό Όμηρο αλλά με βάση τις αξιωματικές προτάσεις που είχα τοποθετήσει  για να είμαι συνεπής  ,η ερμηνεία ήταν πτωχή και ελλιπής. Εκείνο που  με προβλημάτισε ήταν η πρωταγωνιστική μορφή του Μορφέα,  μεγάλη μορφή στην Ελληνική Μυθολογία από την εποχή του Πρωτέα καθώς συνδέεται με τον ύπνο, το όνειρο,  την ονειρική προσοχή και του Ασκληπιού την αποτελεσματική θεραπεία. Ολόκληρο το θεμελιώδες  αξίωμα   υπόσταση της ταινίας στηρίζεται προφανές στην σπηλιά του Πλάτωνα δοσμένο με ένα καινούργιο τρόπο  λαμβάνοντας υπ όψιν τις σύγχρονες συνθήκες τηλεπικοινωνίας  ανθρώπων και μηχανών με μία σύνδεση  πολιτισμικής  κουλτούρας από  διαφόρους λαούς μύθους και παραδόσεις.

Τα Ομηρικά Έπη σαφώς δεν έχουν εμφανή σύνδεση με την ταινία, δεν μπορεί να βρει κανείς πουθενά εκεί τον Οδυσσέα , με τις υπεράνθρωπες ιδιότητες του Νίου, όμως  ο Ηρακλής νυμφευμένος  με την Ήβη  πλησιάζει πιο πολύ αυτή την ερμηνεία. Είχα ασχοληθεί  με τους  άθλους του Ηρακλή  και είχα πάρει το α΄ βραβείο σε ένα διεθνή διαγωνισμό  το 2000 στην Αστόρια της Ν. Υόρκης.

Λίγο πριν αναχωρήσει για την αιωνιότητα είχα την χαρά να γνωρίσω και να συζητήσω για τα θέματα που με απασχολούσαν με τον  σκηνοθέτη . Θ. Αγγελόπουλο στο Ολύμπιον κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης  . Μετά το πέρας της ομιλίας του για «Το λιβάδι που δακρύζει» συνοδευόμενη με τον μικρό γιο μου που άκουγε υπομονετικά   αναπτύξαμε το θέμα φιλοσοφικά.

Συμφωνήσαμε πως ο Ηρακλής είναι ανώτερη οκτάβα από τον Οδυσσέα που είναι στο μέτρο του ανθρώπου.

Παραδέχτηκε πως η μεταφυσική που αποπνέει το έργο του «Μια αιωνιότητα και μια μέρα»   ήταν αποτέλεσμα της συνειδητοποίησης με το  τελεσίδικο ραντεβού που έχουμε όλοι μας. Και το Μάτριχ είναι πλέον μέρος της ζωής μας μαζί με το 1984 του  Όργουελ και  «ο εμφύλιος¨ συνεχίζεται σε άλλα  αιθερικά πεδία.

Ενδιαφέρθηκε για το έργο μου τον Ηρακλή και το άφησα στον γραμματέα του να το μελετήσει κάποια στιγμή ευχαριστώντας τον για την συζήτηση  μας.

Τον Ιανουάριο του 2008 ύστερα από ένα ντοκυμαντέρ στην ΕΡΤ για τα μπλογκ και τους μπλόγγερ αποφάσισα να εξερευνήσω το ερώτημα που με απασχολούσε τα βράδια χωρίς καμιά κρατική επιχορήγηση και χωρίς ποτέ να ιδρύσω καμία ΜΚΟ.

Τι είναι το Μάτριξ;

Τι είναι το διαδίκτυο, η σύγχρονη μορφή τηλεπικοινωνίας;

Και γιατί ο Όμηρος ο τόσο  ακριβολόγος των Ονομάτων τον γιο του Οδυσσέα το ονομάζει  ΤΗΛΕΜΑΧΟ και όχι ΑΓΧΕΜΑΧΟ;

Για  ανήσυχους  ιστολόγους  και  το Α΄ Συνέδριο Γνωριμίας των Τηλε Ιστολογίων της Θεσσαλονίκης.
Θέμα: Ο ρόλος των ιστολογίων στην διαμόρφωση της νέας αντιληπτικότητας της συνείδησης.

Από τις αναμνήσεις μιας  μπλόγγερ

Ροκ Διαδικτυακή Οδύσσεια

συνεχίζεται…..

Advertisements

4 thoughts on “9. Ιστορίες Κουνελιών

  1. Ο δεκάλογος… του Μορφέα!

    Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Μορφέας (Μορφεύς, δηλαδή αυτός που δίνει μορφή, σχήμα) είναι γνωστός ένας από τους χίλιους (!) γιους του `Υπνου, ή ένας από τους αδελφούς του, ώστε η Νυξ ήταν είτε μητέρα, είτε γιαγιά του Μορφέως. Ο Μορφέας ήταν επιφορτισμένος με την «αποστολή» να παίρνει διάφορες ανθρώπινες μορφές με τις οποίες εμφανιζόταν στα όνειρα των ανθρώπων. Στο έργο του τον υποβοηθούσαν υπηρέτες που ονομάζονταν Όνειροι, όπως ο Φοβήτορας και ο Φάντασος. Γενικότερα, ο Μορφέας θεωρήθηκε ως ο θεός των ονείρων, ιδίως στη ρωμαϊκή και στη μεταγενέστερη δυτική παράδοση. Ο Οβίδιος αναφέρει ότι ο Μορφέας επικεντρωνόταν στις ανθρώπινες μορφές των ονείρων, ενώ ο Φοβήτορας στις ζωικές μορφές και ο Φάντασος στα άψυχα αντικείμενα. Εξάλλου αναφέρεται ότι ο Μορφέας, ως επικεφαλής, είχε ιδιαίτερη ευθύνη για τα όνειρα των βασιλιάδων και των ηρώων. Ο Μορφεύς παριστάνεται με φτερούγες, που ήταν τόσο δυνατές και ανθεκτικές ώστε μπορούσαν να τον μεταφέρουν στα πέρατα της Γης.
    http://parea2010.blogspot.gr/2013/11/blog-post_8.html

  2. Όταν ο Μορφέας συνάντησε τον Κεκουλέ…..σε κύκλους
    Ο όμικρον μικρών και κεφαλαίων ονείρων

    Η δομή του βενζολίου διερευνήθηκε από το Γερμανό χημικό Kekule το 1865. 25 χρόνια μετά, στο «φεστιβάλ βενζολίου» που διοργάνωσε η Γερμανική Χημική Ένωση ο Kekule σε κατάσταση ευφορίας διηγήθηκε πως έφτασε στη σύλληψη του τύπου του βενζολίου.: «Γύριζα την καρέκλα μου προς το τζάκι και λαγοκοιμήθηκα. Πάλι τα άτομα χοροπηδούσαν μπρος στα μάτια μου. Αυτή τη φορά οι μικρότερες ομάδες παρέμεναν από σεμνότητα στο πίσω μέρος. Μπορούσα τώρα να διακρίνω μεγαλύτερους συντακτικούς τύπους. Οι μακριές αλυσίδες στριφογύριζαν σαν φίδια. Αλλά δες! Τι ήταν αυτό; Ένα από τα φίδια δάγκωσε την ουρά του. Σαν να κτύπησε μια αστραπή! Ξύπνησα. Πέρασα, για μια ακόμα φορά, το υπόλοιπο της νύχτας επεξεργαζόμενος αυτή την εικόνα.»Χημεία Β΄Λυκείου

    Αρώματα και χρώματα ονείρων σε Ομηρικούς κύκλους φιλοσοφίας επιστήμης πολιτικής και ποιητικής λογοτεχνίας
    Κύκλοι Ονείρων
    http://parea2010.blogspot.gr/2013/11/blog-post_22.html

  3. Μ ορφέας:
    Ξύπνα Νίο,
    ξύπνα από τον «ύπνο»
    …στο «όνειρο»!

    1. Μη θεωρείς ποτέ την κοινωνία δεδομένη αιώνια και αναλλοίωτη.
    Ότι βλέπεις γύρω σου έχει αλλάξει άπειρες φορές το παρελθόν.
    Διατηρείται μόνο χάρη στην δική σου ενέργεια.

    2. Να έχεις πάντα κριτικό νου, γνωρίζοντας ότι η γνώση και οι όποιες πληροφορίες δέχεσαι, είναι επίτηδες επιλεγμένες μέσα από απειρία δεδομένων.
    Μόνο η διαρκής έρευνα και η εκμετάλλευση κάθε εναλλακτικής πληροφόρησης οδηγούν την ορθή και σφαιρική κατανόηση της πραγματικότητας.
    http://e-lions.blogspot.gr/2008/10/blog-post_30.html

  4. Το ανωτέρω έργο στις 17 Ιουλίου 2000 πήρε το
    Α΄ βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό θεατρικού μονόπρακτου
    από την Ελληνική Μυθολογία με τον τίτλο
    ” Η συνάντηση με τον Ηρακλή”
    από την ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΤΑΙΡΊΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ
    τέχνης και λογοτεχνίας
    Ελληνικό τμήμα
    Αστόρια Ν.Υόρκη

    “Η έμπνευση είναι για τον νου ότι στα χέρια η τέχνη”

    η πρόεδρος της επιτροπής του διαγωνισμού
    Γιώτα Στρατή
    Οι Άθλοι του Ηρακλή
    http://elzin.wordpress.com/%CE%BF%CE%B9-%CE%AC%CE%B8%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B7%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s