Θρησκείες


Αλιείς ανθρώπων. Λάδι σε καμβά Άντριεν βαν ντε Βεν (1614)Αυτός ο αλληγορικός πίνακας απεικονίζει την πάλη για προσηλυτισμό μεταξύ Καθολικών και Προτεσταντών.
 
Οι αλιείς των συνειδήσεων
Η σχέση του ανθρώπου με το Θείο ονομάζεται θρησκεία. Είτε δεχθούμε τη λατινική ετυμολόγηση της λέξης, (religare/relegere=συνδέομαι εννώνομαι), είε την ελληνική(θρώσκω =αναβαίνω).σε κάθε περίπτωση υποδηλώνεται ΄΄ο σχεσιακός χαρακτήρας της θρησκείας: ανάμεσα σε θείο και ανθρώπινο, υπερφυσικό-φυσικό, υπερβατικού-ενδοσκομικού, πνευματικού-υλικού, ψυχικού-φυσικού, ατομικού-κοινωνικού. Για την ύπαρξη της θρησκείας απαιτούνται δύο όροι: το θείο και το ανθρώπινο. Η σχέση της θρησκείας και του ανθρώπου είναι αμφίδρομη και αμφίπλευρη, χωρίς να γίνεται μονόπλευρη και μονοσήμαντη.
Τα τρία συστατικά της θρησκείας είναι η πίστη, η λατρεία και το ήθος.

Το ταξίδι της θρησκείας

Η ενηλικίωση του ανθρώπου προϋποθέτει την νηφαλιότητα της γνώσης μέσω της παιδείας, ήτοι την συνάντηση του Οδυσσέα του βασανισμένου ταλαιπωρημένου μυαλού με τον Τηλέμαχο τον γιο του που βγάζει τα γένια του. Συνεπώς οι διάφορες θρησκευτικές οργανώσεις επίσημες ή όχι, θα πρέπει να περιοριστούν στην κατανόηση της μυθολογίας τους μέσω της παραβολής  της μεταφοράς παρομοίωσης και της αλληγορίας επιτελώντας το λατρευτικό τους έργο ως στοιχείο κοινωνικών εκδηλώσεων και στο βαθμό που σέβονται και αναγνωρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους δημοκρατικούς θεσμούς .Η ιστορική διαδρομή ιδίως των θεοκρατικών και ο άκρατος φονταμενταλισμός όχι μόνο δεν τους δικαιώνει αλλά αποδεικνύει την έλλειψη αγάπης και σεβασμού στον άνθρωπο παρ΄ όλο που ομιλούν συνέχεια και πολύ για τον θεό, οδηγώντας ένα άρμα του Φαέθοντα καταστροφικά. Η « βασιλεία του θεού» δεν συνάδει με την δημοκρατία του ανθρώπου ούτε με την ισότητα των φύλων η απαγόρευση της ιεροσύνης στις γυναίκες. Η πολιτική βούληση και αρχή πρέπει να διαχωρίζεται από την θρησκευτική ιδίως σε βάση οικονομική και ο καθένας να πιστεύει όπου θέλει και τον κάνει καλύτερο άνθρωπο σε μία κοινωνία ανεξίθρησκη και ουμανιστική. Το Υπουργείο Φιλοσοφίας της Παιδείας να είναι  ανεξάρτητο από τις θρησκείες για να μη σκλαβώνει εξοντώνει και ακρωτηριάζει το μυαλό των παιδιών σε αντινοϊκές κυριολεξίες. Το Πνεύμα του Ανθρώπου ελεύθερο σαν αετός σε υψηλές κορυφές της γνώσης να πετά με της συνείδησης επίγνωσης τα φτερά. Υπάρχει τεράστια διαφορά στην πίστη από την γνώση και ο κοινός γεωμετρικός τόπος τους , ιδίως όταν πρόκειται για θέματα παιδείας, δεν μπορεί να είναι παρά μόνο η μαιευτική διαλεκτική προς αναζήτηση της αλήθειας και ποτέ  θρησκευτικές μισαλλοδοξίες δόγματα και αυθεντίες.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία του σχολίου
καταθέτοντας την γνώμη μου για το επίμαχο αυτό θέμα
στην σύγχρονη διαδικτυακή τηλεμαχία
ως εκπαιδευτικός επί 15 ετία
Σας ασπάζομαι όλους
Αστραία
Μπαλούμη Ευαγγελινή του Λεωνίδα
ΠΕ 04

Το πρόβλημα της θρησκείας είναι πάντοτε ένα πρόβλημα εμμονής ,απουσίας  του ΝΟΥ σε θέση μεγάλης ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΟΗΣΙΑΣ. Εκτός από την πίστη, οι πιστοί  μαζί τους  θρησκευτές τους ,ας αναζητήσουν και το ΗΘΟΣ που συνήθως ελλείπει παντελώς. Καμία δημοκρατία δεν μπορεί να θεμελιωθεί όταν απουσιάζει η ΑΛΚΙΝΟΟΣ  ΑΡΕΤΗ. Σχολεία και διδασκαλεία  που δεν προάγουν  την κριτική σκέψη, την νοημοσύνη , την κατανόηση ,το ήθος και   την αρετή είναι άχρηστα σε ιστορική ομοιοκαταληξία.

Advertisements

5 thoughts on “Θρησκείες

  1. Άρθρο 01 – Έννοια Θρησκευτικής Κοινότητας

    Θρησκευτική κοινότητα είναι ικανός αριθμός φυσικών προσώπων με συγκεκριμένη θρησκευτική Ομολογία γνωστής θρησκείας, μόνιμα εγκατεστημένων σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή, με σκοπό την κοινή άσκηση της λατρείας της και την τέλεση των καθηκόντων που απαιτούνται από την κοινή Ομολογία των μελών της.
    http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1874&cpage=2#comment-16398

  2. Η έννοια της θρησκείας και…οι κοσμοαντιλήψεις!

    Θρησκείες και… Κοσμοθεωρίες!

    Ο δρόμος, ο λιγότερος ταξιδεμένος …συνεχίζεται…
    στο δίχτυ της θρησκείας!

    Πεκ Σκοτ
    Υπάρχουν ανάμεσα στα μέλη του ανθρώπινου γένους, τεράστιες διαφορές,
    ως προς το εύρος και την πολυμέρεια του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τι είναι ζωή,

    ανάλογα με το πώς αναπτύσσεται η διάνοια του καθενός.
    Αυτός ο τρόπος αντίληψης είναι η θρησκεία μας.
    Μιας που ο καθένας μας έχει ένα ορισμένο τρόπο αντίληψης, ορισμένη κοσμοθεωρία, άσχετα με το πόσο αυτή είναι περιορισμένη, πρωτόγονη, ή λαθεμένη,
    Ο καθένας μας έχει μια θρησκεία.
    Αυτό το γεγονός είναι υψίστης σημασίας.
    Υποφέρουμε από μια τάση να δίνουμε ένα στενό ορισμό της θρησκείας…….
    http://elzin.wordpress.com/2009/04/20/h-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD/

  3. Η παιδεία ως εφαλτήριον των κοινωνιών
    Παιδεία παιδία παίζουσι ΛΕΞΗ ομηρική ζ 100, η 291.
    Ας μιλήσουμε για την παιδεία παίζοντας με το τόπι σφαίρα της Ναυσικάς στην νήσο Φαιακία
    σφαίρῃ ταὶ δ’ ἄρ’ ἔπαιζον, ἀπὸ κρήδεμνα βαλοῦσαι, 100 ζ Οδυσσείας. Εκεί που ο Οδυσσέας την συναντά να παίζει στο ποτάμι με τις θεραπαινίδες της ομοία με την Άρτεμη.
    Ας μιλήσουμε για τα παιδιά που μετρούνε τα χρόνια τα μαθητικά «Στο μάθε παιδί μου γράμματα» και δεν έχουν πια κόμη και σγουρά μαλλιά., παρ όλο που υπήρξαν κάποτε «κάρη κομόωντες Ἀχαιοί »
    Ας μιλήσουμε για μια ιστορία παλιά και μια πολιτεία με λάμψη γοητεία μύθο τέχνη λόγο σοφία σκέψη έρευνα στρατηγική επιστήμη αρετή ήθος μουσική ηρωισμό τιμή αξιοπρέπεια περηφάνια και ανθρωπιά.
    Ας μιλήσουμε για την Πολιτεία την Ομηρική , την Ομηρική Παιδεία, το Ομηρικό Σχολείο, σχόλη σχολειό σχολή και τα διάσημα παιδιά της.
    http://homerworld.blogspot.gr/2014/01/blog-post_26.html

  4. Σε ένα ΝΟΗΜΟΝΑ θεό γνωστής και άγνωστης θρησκείας
    Δεν θα υπερασπισθώ κανένα θεό, θεωρώντας πως δεν το χρειάζεται μέσα στην αυτοδυναμία παντοδυναμία και αυτάρκεια του ΕΙΝΑΙ του. Θα υπερασπισθώ όμως τον ΆΝΘΡΩΠΟ και το δικαίωμα του να λέγεται έτσι, γιατί το έχει ανάγκη, στην βασανιστική του ΎΠΑΡΞΗ και πορεία να ερμηνεύσει να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτό του σε ευφυή με τα άλλα Έμβια Υπάρχοντα Όντα, συνεργασία. Ας επιλέγει όποια θρησκεία βούλεται γνωστή ή άγνωστη αρκεί να μη παραβαίνει την απολλώνια νομοθεσία και αρχή.
    ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ, ΜΕΤΡΟΝ ΆΡΙΣΤΟΝ, ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟ
    Οι θεοί με τους θεούς σε ολυμπιακή ευωχία και οι άνθρωποι με τους ανθρώπους σε αρμονική επικοινωνία.
    http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1858&cpage=1#comment-16400

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s