Τηλεγραφικές Επιστολές


Τηλεγραφικές Επιστολές

Επιστολή προς τον νυν υπουργό Παιδείας
Η κρίσιμη ώρα της παιδείας σημειοδοτεί και την κρίσιμη ώρα της ανθρώπινης ουσίας ανάμεσα από τις συμπληγάδες του στυγνού τεχνοκρατισμού στον κόσμο των μηχανών , του στείρου κρατισμού στον κόσμο του δουλοπάροικου φιλελευθερισμού  στην πώληση κάθε ανθρώπινης αξίας.
Αξιότιμε νυν υπουργέ,
εν τιμή ή χωρίς τιμή πορεύεται η πολιτική ζωή του τόπου σε ξέφρενη πτωτική και εκπτωτική διαδρομή μαζί με το χρηματιστήριο αξιών. Ευλόγως και μέγα αναδύεται το αρχέγονο ερώτημα των Όντων και των Οτεντότων για το ποιος φταίει και ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ μαζί με την αξιολόγηση της ύπαρξης τους.
Οπωσδήποτε η ευθύνη είναι ευθέως ανάλογη με την Αρχή την οποία ιεραρχικά ακολουθεί. Δεν είναι ίδια η ευθύνη του καπετάνιου και πλωτάρχη ενός πλοίου με τον παραγιό του σκάφους. Και  σε αυτή την χώρα ουδείς από τους κυβερνώντες καπετάνιους έχει αναλάβει αυτή ευθύνη αλλά  αρέσκονται στο παιγνίδι της κολοκυθιάς  αντιθέτως με τους απλούς πολίτες που με Ιαπωνική ευθιξία αυτοκτονούν  της απελπισιάς.
Έχοντας υποβάλλει την παραίτηση μου την οποία δεν έχετε κάνει αποδεκτή ακόμη και, κατόπιν βαθυστόχαστου σκεπτικισμού για την ματαιότητα επιστολών και λοιπών συγγραμμάτων σε κωφεύοντα ώτα της κυβερνώσης εξουσίας καταθέτω την αυτοαξιολόγηση μου και την αξιολόγηση του γενικότερου χώρου της παιδείας ύστερα από 15 χρόνια ενεργούς υπηρεσίας.
Δεν θα καταφύγω στα τετριμμένα ούτε στον λαϊκισμό , δεν το θεωρώ έντιμο αυτό. Θα το αποφύγω, όχι όμως και τον Λαό. Γιατί ως γνωστό αυτή η έρημη ΧΩΡΑ μόνο αυτόν τον Λαό  ΕΧΕΙ.
Τους ΗΡΩΕΣ της, όπως τον Λεωνίδα,τους έχει απαξιώσει, τους ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ της, όπως τον Κολοκοτρώνη τους έχει φυλακίσει, τους ΘΟΥΡΙΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ της, όπως τον Ρήγα, τους έχει εκτοπίσει, τους ΗΓΕΤΕΣ της, τους έχει εξορίσει και με ξενόφερτους ηγεμόνες τους έχει αντικαταστήσει, τους ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ της, ζητιάνους και επαίτες τους έχει καταντήσει μαζί με τον Νικηταρά  σε πεζοδρόμια δημοβόρων  λαοφάγων  ανάλγητα έχει στήσει.
Όχι, δεν είναι οι δυο ώρες παραπάνω, δεν είναι τα 50 ευρώ λιγότερα ή περισσότερα, δεν είναι οι περισσότερες ή λιγότερες προσλήψεις όχι, δεν τίθεται το θέμα έτσι και, κακώς αν τίθεται από τους «επαγγελματίες» συνδικαλιστές σε ξύλινη γλώσσα απολιθωμένης εποχής. Είναι η απαξίωση του ρόλου του δασκάλου και της παιδείας σε καταθλιπτικά σχολεία άχαρα μίζερα τεχνοκρατικά κρύα φτωχά σε κακόγουστα κτίρια παράγκες μιας άθλιας πολιτικής. Είναι θέμα ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ και πώς να την διδάξεις στα παιδιά όταν δεν την φοράς δεν την ενδύεσαι με τα ρούχα τα σωστά.
Όχι, δεν πρόκειται για ψίχουλα φιλανθρωπίας σύνταξης και ελεημοσύνης. Τα χρήματα υπάρχουν για να δίδεται σε 6- 7 εκατομμύρια  ιθαγενείς Έλληνες πολίτες που έχουν απομείνει πια , όχι υπηκόους, αλλά  ΠΟΛΙΤΕΣ, ένα βασικό επίδομα άμα τη γεννήσει τους για τα χρειώδη και την αληθινή ανθρωπιά. Τα πανάκριβα φορέματα και τα υπερπολυτελή γκαλά «φιλάνθρωπων» κυρίων και κυρίων για τον σκοπό αυτό αν διατεθούν είναι αρκετά . Η υποκρισία περισσεύει….
Βεβαίως ναι, να κάνουμε θυσίες όταν το χρέος και το καθήκον το απαιτεί. Να εργαστούμε αμισθί όπως και προηγούμενοι μεγάλοι δάσκαλοι του γένους αλλά και οι  μεγάλοι πολιτικοί, όπως ο Καποδίστριας που αρνήθηκε να μισθοδοτηθεί όσο η πατρίδα του ήταν πτωχή.Που είναι τα σημερινά παραδείγματα του οράματος των σημερινών πολιτικών και δη των κυβερνώντων; Ποιους μισθούς έχουν αρνηθεί σε μια πατρίδα υπό ξένη κατοχή; Και πως οι ίδιοι που έχουν βουλιάξει το καράβι θα το σώσουν με τα ίδια λάθη και την ίδια τακτική;
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε δεν μπορούν να λυθούν με τον ίδιο τρόπο σκέψης που είχαμε όταν τα δημιουργήσαμε. Επιβάλλεται να αναζητήσουμε μια νέα λογική για την πολιτική μας ισορροπία ευημερία, διαφορετικά είναι σαν να κάνουμε το ίδιο πείραμα με τα ίδια δεδομένα και να περιμένουμε άλλα αποτελέσματα. Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ μας το αποκλείει αυτό….ως γνωστόν.
Ως ΠΕ04 θετικών επιστημών θεωρώ βασικό τον ορθολογισμό και την σωστή λειτουργία του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου. Όμως όσο και να ψάχνω να τον βρω σε ένα κόσμο παράλογο δεν τον συναντώ. Πόσο λογικό είναι ο υπουργός Παιδείας να μην έχει συμπληρώσει διδακτικό ωράριο σε τάξη σε σχολείο για να γνωρίζει τα  πραγματικά προβλήματα της παιδείας  και από πρώτο χέρι;
Όσο λογικό είναι ο υπουργός Υγείας να μη γνωρίζει ιατρική, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας να μην έχει πάει στρατό και ο υπουργός Οικονομικών να μην έχει στο ενεργητικό του μία βιώσιμη  οικονομικά επιχείρηση παρ΄ όλα τα «πλούσια» βιογραφικά και διδακτορικά. Πόσους νόμους τροπολογίες εγκυκλίους θα συσσωρεύουμε ακόμη στα αρχεία μας σε λαβυρινθώδη πολυνομία κλίνοντας το συνθετικό όνομα  επιρρηματικά : η πολυνομία της τροπολογίας κ.ο κ
Η πολυνομία δεν είναι ΕΥΝΟΜΙΑ. Είναι παρανομία και ο αυτοκράτορας είναι γυμνός κ. υπουργέ. Δεν υπάρχουν τα ρούχα του μόνο οι υψηλά αμειβόμενοι ράφτες του.
Στην αυτοαξιολόγηση αυτοκριτική μου θα παραδεχθώ εντίμως τα αισθήματα κούρασης ανίας απογοήτευσης ματαιότητος που  αισθάνομαι και  περιδινούν  μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα ενός σύγχρονου ΜΑΤΡΙΞ.  Οι  ΛΕΞΕΙΣ  όταν δεν μας τις κλέβουν μαζί με όλα τα άλλα   όνειρα και ιδανικά χάνουν τη σημασία τους.
Θα παραδεχθώ πως δεν θέλω να δουλέψω άλλο σαν δουλοπάροικος σε αυτά τα σχολεία σύγχρονα θηριοτροφεία. Που εξοντώνουν τα καλύτερα μυαλά δασκάλους γονείς και παιδιά όταν δεν τα διώχνουν στο εξωτερικό. Όσοι απομένουν θα ψάχνουν να βρουν μια θέση σερβιτόρου με πλούσιο μεταπτυχιακό Δεν θέλω να συνεισφέρω άλλο σε αυτή την παρατυπία της παιδείας . Σχολεία που δεν προάγουν την Αρετή, την Ανδρεία, την Γενναιότητα, το Θάρρος, την Φιλοσοφία, την Αλήθεια, την Γνώση και Αυτογνωσία, την Πολιτική Αγωγή, την Αυτοπειθαρχία, την Αξιοπρέπεια, την Τιμή, την Αρμονία είναι άχρηστα και επικίνδυνα.
Θα μπορούσα να εργαστώ σε σχολεία ΣΧΟΛΗ σχόλη γιορτή ΟΛΟΗΜΕΡΑ , χωρίς Πανελλήνιες. Να καταργηθεί αυτός ο θεσμός, ο βασανισμός γονέων παιδιών δασκάλων άνευ ουσίας, είναι  κενός. Όποιος θέλει να σπουδάσει ό, τι θέλει , να μορφώνεται σε ό,τι θέλει. Να είναι αυστηρός του πτυχίου ο απολογισμός.  Οι εξετάσεις με ανοικτά τα βιβλία, η κριτική σκέψη να μετράει και όχι η αποστήθιση και η παπαγαλία.Να καταργηθεί η παραπαιδεία και να ενσωματωθούν τα φροντιστήρια σε ολοήμερα σχολεία. Με αίτημα τη γενική ανατροπή και ριζική αλλαγή αυτού του παράλογου σάπιου συστήματος και οικοδόμηση από την αρχή.

Εκ θεμελίων αλλαγή στην υγεία την παιδεία την δικαιοσύνη και στην κοινωνική πολιτική.

Μάθε παιδί μου γράμματα; Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο και την χαμένη μας  υπερηφάνεια σε μεγάλες προσδοκίες ουτοπικά; Μάθε παιδί μου γράμματα…. Πως που με ποιους και γιατί;
Παιδεία σημαίνει γιορτή και σχόλη, χαρά δημιουργία παιγνίδι γνώση αυτογνωσία πειθαρχία αυτοπειθαρχία, φιλοσοφία και πρότυπα ιστορικά και μυθικά , υγιή  και ένα έρωτα για την γνώση  μαχητή.
Αποφεύγοντας και τον άστοχο βερμπαλισμό σταματώ εδώ σε λόγο συνοπτικό.
Το υπουργείο Παιδείας βλάπτει σοβαρά την Υγεία των παιδιών των γονέων και των καθηγητών, ίσως όχι των υπουργών. Για τους συνοπτικούς  λόγους που παρέθεσα δεχτείτε την παραίτηση μου και θεωρήστε αυτό τον λόγο σοβαρό.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
από τα χαρακώματα της Παιδείας

η καθηγήτρια
Μπαλούμη Ευαγγελινή του Λεωνίδα
ΠΕ04
3ον Γυμνάσιο Εχεδώρου
5 Νοεμβρίου 2014
Θεσσαλονίκη

“Παιδεία δεν θα πει διάβασμα , μελέτη, κατοχή δεξιοτήτων. Παιδεία σημαίνει ποιοτικό μετασχηματισμό συνειδήσεων . Για αυτό παιδεία είναι κάτι ευρύτερο από την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση καθιστά ικανό τον εκπαιδευόμενο να αντιμετωπίσει τις βιοτικές του ανάγκες . Δεν πρέπει όμως να σταματήσει εδώ αλλά να προχωρήσει παραπέρα προς την παιδεία του ανθρώπου. Η εκπαίδευση διδάσκει τον άνθρωπο τις επιμέρους αντικειμενικές αλήθειες των επιστημών . Η παιδεία αποκαλύπτει στον άνθρωπο την ΑΛΗΘΕΙΑ του, η οποία δεν υπάρχει χωρίς τον άνθρωπο και συνίσταται σε ένα ποιοτικό ευγενισμό της ζωής του. Στην εγκαθίδρυση ενός συστήματος αξιών που προικίζουν με ένα βαθύ νόημα τη ζωή του, τη μοίρα του και την παρουσία του στον κόσμο.” Χ. Μαλεβίτσης, Η παιδεία της κρίσιμης ώρας, Εκδόσεις Δωδώνη 1972

Advertisements

2 thoughts on “Τηλεγραφικές Επιστολές

  1. Διδάσκαλοι και μαθητές, διδασκόμενοι και διδάσκοντες παιδεία σε κρίση απόγνωση και υστερία.
    Σχολεία και διδασκαλεία που δεν προάγουν την κριτική σκέψη, την νοημοσύνη , την κατανόηση ,το ήθος και την αρετή είναι άχρηστα σε ιστορική ομοιοκαταληξία.
    Μαθητές και διδασκόμενοι που δεν ταξιδεύουν με το πλοίο του Νοήμονος της Σοφίας της Αθηνάς είναι αντίνοοι και ευρύμαχοι , μνηστήρες και δούλοι, υπηρέτες της κατάχρησης και της διαφθοράς…..http://astrealeonidou.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF%20%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s