Ομηρικές Συζητήσεις


Όμηρος Επίδαυρος 2014

….για τις Ομηρικές Γοητείες

Γιατί είναι αβάσταχτη η γοητεία του Ομήρου ;

Η αβάσταχτη γοητεία του Ομήρου ήταν ένα άρθρο που έγραψα πριν το 2008 κατά τη διάρκεια των Ομηρικών Μελετών και Ερευνών που διεξήγα συνεπαρμένη από την Ομηρική γοητεία και αναρτήθηκε από το ιστολόγιο του ΟΔΥΣΣΕΑ:Οι Πολεμιστές της Λάϊον, τον Απρίλιο του 2008 στη παρουσίαση των Ομηρικών Επών με ένα πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο μέσα από το διαδίκτυο.
Λόγω της θλιβερής κατάστασης που επικρατούσε και εξακολουθεί να επικρατεί στο σύστημα παιδείας οι σχέσεις μου με τα φιλολογικά μαθήματα δεν ήταν καλές παρ΄όλο που είχα καλούς βαθμούς ως άριστη μαθήτρια. Γι΄ αυτό το λόγο ακολούθησα θετική κατεύθυνση και είμαι πρακτικός άνθρωπος , τόσο όσο να υποστηρίζω πως μια σωστή δράση στηρίζεται πάντα σε μια σωστή θεωρία.
Τον Όμηρο τον αγάπησα αργότερα τελειώνοντας το πανεπιστήμιο και όταν είχα την πολυτέλεια να διαβάζω για μένα και για την χαρά της ίδιας της γνώσης χωρίς καμία πίεση και κανένα  έλεγχο του κατεστημένου . Και …ξενυχτώντας μαζί του τον ερωτεύθηκα. …υποκύπτοντας στη γοητεία του. Με βοήθησε να καταλάβω , να γνωρίσω τον εαυτό μου, να ερμηνεύσω τον κόσμο, να διδάξω καλύτερα τα μαθήματα που είχα πρώτη ανάθεση, να μπορώ να δω στο παρελθόν, να κατανοήσω το παρόν να προβλέψω το μέλλον.
Ο Όμηρος είναι γοητευτικός γιατί είναι διαχρονικός, πάντα επίκαιρος σύγχρονος αλλά ποτέ επιφανειακός. Είναι βαθύς πολυδιάστατος ευφυής πολυμήχανος μυστηριώδης καλλιτέχνης πολύπλευρος ευαίσθητος δυνατός νεανικός και ακαταμάχητα ερωτικός.
Έχει όλα τα χαρακτηριστικά των γοητευτικών ηρώων του που περιγράφει τόσο παραστατικά, προτερήματα αλλά και  τα ελαττώματα που καταπολεμά.
Ο καλός αναγνώστης κάνει το καλό βιβλίο και ήθελα να είμαι καλή στην ανάγνωση. Για αυτό και ακολούθησα αντίστροφα τα αχνάρια του Ερμή για να μπορέσω να τον συλλάβω και να τον κατανοήσω. Στο νου  μου είχα πάντα τις οδηγίες του Ηρακλή. Να πιάσω το ελάφι της Αρτέμιδος χωρίς να το πληγώσω και το βιβλίο τωνHANSON VICTOR-DAVIS να μη  σκοτώσω στο στεγανό των τυποποιημένων κλασικών σπουδών τον αγαπημένο μου ποιητή.
Όχι μόνο το κάθε βιβλίο αλλά και το κάθε σχόλιο είναι μια αυτοβιογραφία μασκαρεμένη ή όχι και, μαρτυρά τα βάθη του νου και της καρδιάς.
Μελετώντας προσεκτικά  τον Όμηρο και τον εαυτό μου αναρωτήθηκα για 3 πράγματα:
1.Ποιος είναι;
2.Τι θα έκανε ο Όμηρος αν ζούσε σήμερα;
3.Που έχει κρύψει τα δώρα του;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση για το ποιος είναι και αυτό είναι μέρος της γοητείας του.
Τα δώρα του είναι κρυμμένα στις ΛΕΞΕΙΣ του αφού είναι ο δημιουργός του Λόγου , ο Ερμής
πίσω από την ΕΡΜΗΝΕΙΑ τους, στην έννοια και λογική τους.
Αυτό που θα έκανε σήμερα ο Όμηρος είναι το ίδιο με αυτό που έκανε τότε.
Από αυλή σε αυλή, από πόρτα σε πόρτα   τραγουδούσε, παρατηρούσε τον κόσμο, τον εαυτό του, κατέγραφε τα αξιοσημείωτα  ιστορικά γεγονότα ανακεφαλαιώνοντας τη ζωή του, την Ιστορία και ερχόμενος σε σύγκρουση με την πολιτική και θρησκευτική εξουσία κατεστημένο  της εποχής του,  όπως ήταν φυσικό ως άνθρωπος της γνώσης  και όχι μαστροπός της.
Έτσι λοιπόν, ακολουθώντας τα αχνάρια του σκέφθηκα πως η διαχρονικότητα του Ομήρου συνεπάγεται και την επανάληψη των σταθμών που σημαδεύει και σημαδεύονται στη μυθιστορική καταγραφή του.
Αν η ανθρώπινη ζωή είναι μια Ιλιάδα και μια Οδύσσεια λειτουργεί πάντα έτσι σε μεγάλη οκτάβα ή μικρή.
Αναρωτήθηκα σαν το Κον Τίκι, κατεβάζοντας ένα ιστολόγιο στο διαδίκτυο θα μπορούσες να φθάσεις σε ένα προορισμό περνώντας απ΄όλους τους ομηρικούς σταθμούς;
Τα συγχρονιστικά γεγονότα που ακολούθησαν ήταν εντυπωσιακά και με επιβεβαιώνουν πανηγυρικά.
Θα έχω την χαρά να σας τα παρουσιάσω αναλυτικά μαζί με όλες τις σημειώσεις που έχω κρατήσει  γι αυτά και να τα μοιρασθώ μαζί σας διαλεκτικά και διαλλακτικά.

Η τρέλα για να είναι γλυκιά πρέπει αν είναι ελεγχόμενη διαφορετικά είναι ψυχική νόσος και ασθένεια  βαριά. Προϋποθέτει νεύρα γερά, αυτοπειθαρχία και αυτογνωσία. Να σταθεροποιείται κάπου το σημείο της αντίληψης και να μη τρεμοπαίζει εδώ και εκεί . Το επόμενο σημείο να συνδέεται με το προηγούμενο, διαφορετικά δεν υπάρχει γνώση γιατί δεν υπάρχει νηφαλιότητα και κατανόηση. Επιστημονική μέθοδος σαφώς αλλά και ποίηση και τέχνη και διαίσθηση επαρκώς: Η τέχνη του Ομηρίζειν.

Αυτό που η φυσική δεν μπορεί να μας πει ίσως να  μας απαντήσει η κβαντική φυσική στη σύγχρονη όμορφη μορφή της, την αριστοτέλεια μετα- φυσική.

Το Ομηρικό πρόβλημα είναι ένα πρόβλημα σύνδεσης  των Ομηρικών Γεγονότων . Το σχοινί να ξετυλίγεται σωστά συνδετικά με σημείο και αναφορά στην   προτίμηση του πολεμιστή  με καρδιά. Μερικοί το βάζουν στο λαιμό τους αντί  γύρω από τη μέση της μεσότητος και την  ζώνη της ομορφιάς.

Τι κρατάει ακόμη «όμηρο « τον Όμηρο;

Σορήμο Νωλλόπα Λεόν

Μόνο οι σκουριασμένες αντιλήψεις  ενός παγιωμένου σημείου

κατεστημένης  φυλακισμένης προσαρμογής.

ΕΡΜΗΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΛΕΩΝ
21ος Αιών
Σας ασπάζομαι
Αστραία, 9 Δεκεμβρίου 2014

Ομηρικές Συζητήσεις

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s